Причини виникнення заборгованості з заробітної плати на заводі «Прогрес» аналізували члени робочої групи

Поділитись:
Share on facebook
Share on telegram
Share on whatsapp
Причини виникнення заборгованості з заробітної плати на заводі «Прогрес» аналізували члени робочої групи

Проаналізувати причини виникнення заборгованості з заробітної плати на заводі «Прогрес» та надати відповідні пропозиції – таке розпорядження від міського голови отримали члени спеціально створеної робочої групи у зв’язку з неодноразовими зверненнями громадян щодо невиплати заробітної плати на підприємстві. Засідання якої днями відбулося у міськвиконкомі за участю директора АТ «БМЗ «Прогрес» Ігоря Щесняка та представника профспілкового комітету від працівників заводу.

           Причиною виникнення заборгованості по виплаті заробітної плати керівництво заводу називає зменшення кількості замовлень, падіння обсягів виробництва продукції в зв’язку із світовою кризою, пов’язаною з пандемією коронавірусу. Якщо у 2019 році завод реалізовував продукції на 300,0 млн. грн., то у 2020-му – лише на 170,0 млн. грн. Цих коштів катастрофічно не вистачає підприємству, щоб мати можливість виплачувати зарплату вчасно. Станом на сьогодні колектив «Прогресу» складається з 774 працівників, з яких 130 осіб з інвалідністю а 320 – пенсіонери за віком та за пільговою пенсією.

          «З тих коштів, що надходять на наш розрахунковий рахунок, 80 % йде на заробітну плату, матеріали та сплату за енергоносії. А ще ж є податки, ремонти, поточна діяльність, інші витрати. Звісно, ми можемо все, що отримали віддати виключно на зарплату, але тоді неможлива подальша виробнича діяльність. Із 2006 року майно заводу – у заставі, тож ані продати щось непотрібне, або ж переплавити на сировину старі верстати, ми не можемо. Щодо здачі в оренду вільної площі, то все, що могли, вони вже здали в оренду, але у зв’язку з COVID-19 то один, то другий орендар просять про поступки: працюють далеко не всі. Якщо притиснути орендарів, як слід, то ті просто підуть, а на те, аби знайти іншого, потрібен час – стверджує голова правління «Прогресу».

 Станом на 01.01.2021 р. заборгованості перед звільненими працівниками на заводі відсутня, заборгованість із заробітної плати,  складає близько 2-х місячних фондів оплати праці. Принаймні такого, щоби протягом трьох місяців працівник не отримав жодної копійки, у них не було, запевняє голова профспілкового комітету заводу  «Прогресу». Лише матеріальної допомоги вони виплачують близько 100,00 тис. грн.  Якщо зарплату працівникові нарахували, черга її отримувати ще не дійшла, але виникли форс-мажорні обставини і терміново потрібні кошти, такому працівнику адміністрація товариства  йде на зустріч – гроші виплачують або у повному обсязі, або частину (у місяць на це йде 400,0 тис. грн.).

Представники АТ «Бердичівський машинобудівний завод «Прогрес» стверджують, що на заводі добре знають про ситуацію, у якій опинилося підприємство. Замовлень немає,  але протягом 3-х років тут не стоїть питання скорочення: кваліфіковані кадри на підприємстві намагаються зберегти. Поки одні працюють, інші – на простої. Під допомогу держави вони не підпадають, тож майже весь 2020 рік завод виплачував 2/3 тарифної ставки, хто був вдома (це приблизно 300 осіб). Разом із податками все обійшлося у 10,0 млн. грн., але зате працівники не опинилися на вулиці.

          В результаті проведеного аналізу причин виникнення заборгованості із заробітної плати на АТ «БМЗ «Прогрес», робочою групою рекомендовано керівництву підприємства вживати всіх необхідних заходів для погашення заборгованості із заробітної плати, в тому числі через пошук замовлень або залучення інвестора. Крім того, керівнику доручено визначити перспективи погашення зазначених боргів, скласти графіки погашення заборгованості, направити звернення до кінцевих власників з проханням вирішити питання з виплати заробітної плати, спрямувати кошти на виплату заробітної плати, вжити заходів щодо пошуку ринку збуту та відновлення обсягів виробництва.

           З метою вирішення зазначених проблем Бердичівська міська рада, у свою чергу, буде сприяти у пошуку замовників для підприємства як на вітчизняному ринку так і за кордоном. Як зазначила заступник міського голови з економічних питань Інна Тарасюк, яка являється головою робочої групи, вони зібралися не для того, щоб когось карати чи штрафувати. Є проблема – і її потрібно вирішувати.

            Міська влада готова піти назустріч «Прогресу», і добре розуміє той важкий фінансовий стан, у якому опинився завод. Але в Бердичеві ніхто не дасть безкарно порушувати діюче законодавство та залишати людей без заробленої заробітної плати. Тому, наголосила Інна Тарасюк, члени робочої групи хочуть провести виїзне засідання безпосередньо на території заводу «Прогрес». Оглянути його стан, поспілкуватися з трудовим колективом. Адже диму без вогню не буває, у адміністрації заводу може бути одна версія, а у прогресантів – інша. Тому найближчим часом має узгодитися дане питання і якщо буде добра воля директора, то робоча група проведе виїзне засідання.

Останні новини